Brugse poortenwandeling 2017

Brugse poortenwandeling op donderdag 27 juli 2017

Opgelet: Activiteit georganiseerd door de seniorenwerking van Sofoco. Deze activiteit is echter ook toegankelijk voor onze actieve leden.

In woelige tijden dienden de Brugse poorten de stad te beschermen en helpen verdedigen. Ze werden tussen 1400 en 1406 gebouwd. Ook in vredestijd waren ze ideaal als controlepunt voor personen- en goederenverkeer om belastingen te innen. Brugge telde ooit zeven stadspoorten die vanuit de Halletoren in het oog werden gehouden en samen met de grachten een verdedigende gordel vormden. Op vandaag blijven er nog vier poorten over waarvan er één kan bezocht worden. Wij doen deze prachtige wandeling van 6,5 km. Duurtijd van de wandeling is 2 uur.
Na de wandeling genieten we in het dienstencentrum Van Volden van een heerlijke barbecue met varkentje, 1 warme saus, koude sausen, 10 soorten groenten en fruit, brood en frietjes.

Wanneer:

  • Donderdag 27 juli 2017

Locatie:

  • Van Volden, dienstencentrum, Joris Dumeryplein 1, 8000 Brugge (Boeveriestraat)

Vertrek:

  • Om 16u00 stipt aan dienstencentrum Van Volden, 8000 Brugge

Kostprijs:

  • Sofocoleden en inwonende gezinsleden: 20 euro
  • Niet-leden: 25 euro
  • In deze prijs is de gids en barbecue inbegrepen. De dranken aan tafel zijn zelf te betalen.

Inschrijven: OPGELET, volg onderstaande werkwijze:

  • Je schrijft je in via het secretariaat van Sofoco: via e-mail naar info@sofoco.be of tel 050 32 70 80 met vermelding van je “Naam + GSM + Poortenwandeling + aantal personen lid/geen lid”
  • Na bevestiging stort je het verschuldigd bedrag op IBAN BE58 0682 0781 8079 met vermelding van je “Naam + Poortenwandeling + aantal personen”.
  • Het verschuldigde bedrag moet betaald zijn binnen de 2 weken na datum van inschrijving en ten laatste op 12 juli 2017, zoniet vervalt je recht van deelname.
  • Je inschrijving is slechts definitief na ontvangst van de betaling.
  • Bij annulatie na 14 juli 2017 kan het inschrijvingsgeld niet terugbetaald worden. Er kan enkel geannuleerd worden indien er een vervanger is. Er wordt dan steeds een administratiekost van 5 € per persoon aangerekend. Er moet telkens aan het secretariaat gemeld worden als er vervanging gevonden wordt.